top of page
Search
  • Writer's pictureGlavni admin

Nevjerovatan izum studenta iz BiH za osobe s paralizom ruke

Demir Sikirić je dvadesetrogodišnji mladić porijeklom iz Bosne i Hercegovine koji živi u Saint Louisu.

Iako je rođen u Njemačkoj, a živi u Americi, njeguje bosansku kulturu, jezik i tradiciju te mašta i o povratku.

Porijeklom sam iz Prijedora, tačnije sa Hambarina dok mi je majka iz Bihaća. Moji roditelji su se upoznali tokom rata u Minhenu gdje su došli kao izbjeglice. Majka je došla pred rat sa 16 zbog posla, dok je otac sa svojih 18 godina uspio naći izlaz, ali nakon što je prošao kroz tri logora u Prijedoru.“

„Uvijek sam se dvoumio između inžinjeringa i medicine. U Srednjoj školi sam imao iskustva i s jednim i drugim. Da li da postanem doktor ili ipak inžinjer? Nisam mogao izabrati ni jedno niti drugo, pa sam odlučio iskombinovati i upisati biomedicinski inžinjering i zadovoljan sam.“


Demir je dizajnirao RoboPro, koncept za robotsku protetiku koja se koristi putem glasa za osobe sa paralizom gornjih ekstremiteta. Njegova ideja bila je da se kreira dizajn koji je nalik rukavici, a koja istovremeno sadrži kombinaciju 3D štampanih materijala i hardverske/softverske elektronike.

3D štampana ruka i prsti sadrže strateški postavljene rupe kroz cijelu površinu. Linija optičkih vlakana je provučena kroz te rupe i povezana s motorima koji su spojeni s mikroprocesorom koji se aktivira putem baterije od 3,7 Volti.

Nakon povezivanja, korisnik ruke može upotrebljavati unaprijed određene komande, kao što su 'otvori' ili 'zatvori, na engleskom jeziku, da bi kontrolisao kretanje motora, što zauzvrat pomjera prste, a samim tim i ruku. Djeluje komplikovano, ali zaista nije. Za godinu dana, otkako sam krenuo na svoju završnu godinu fakulteta uspio sam projekat privesti kraju."

39 views0 comments

Comments


bottom of page